The Masters ◊ Jenny Postle A/W11 ◊

Jenny Postle was een van de zes opvallende designers uit de Central Saint Martins MA uitverkozen door Cathy Edwards voor onze exclusieve verhaal, The Masters . Een blik uit haar collectie werd gestyled door Edwards en gefotografeerd door Ben Toms, en hier de ontwerper onthult ideeën achter haar inaugurele collectie.

109728
Waar heb je de broncode van uw textiel

ik ben afkomsti uit het hele land – in Londen winkels, in winkels in de Noord-en de West Midlands – en anderen waren die ik in mijn collectie had gehad voor jaren. Ik heb altijd benaderd garens, niet in termen van wat samen gaat of als het een ‘goede kwaliteit van garen’, maar door wat ik denk is een beetje vreemd of raar. Ik hou van mijn materialen evenals mijn textiel bij JAR en zitten onhandig naast elkaar, maar altijd in esthetisch manier. Een doorbraak kwam toen ik begon om stoffen te overwegen op dezelfde manier als ik had garens.Vandaar het patchwork idee. Stof verstandig, de meerderheid kwam van Shepherd’s Bush.

Weet je hoeveel je sourced in totaal?
Over 30 garens in totaal, en iets meer stof. Waren de textiel gebundeld in een willekeurige of doordachte manier? Both. De oorsprong van mijn werk zijn altijd willekeurig. Toen ik beginnen te werken met patroon, natuurlijk het is beïnvloed door onderzoek, maar meestal maak ik het grootste deel van het als ik ga mee. Ik neem deze eerste ideeën en stalen vooruit en verfijnen en de garens en patroon te ontwikkelen. Uiteindelijk begint te krijgen teruggebracht en meer en meer beschouwd totdat ik het eindresultaat.

Veel van uw ontwerpen heeft een gezicht, wat beïnvloed dit?
Het was iets dat op werd gezinspeeld op een bereik van mijn onderzoek. Aanvankelijk was ik tekenen eng monster maskers op elk van mijn design, dat is iets wat ik heb gedaan sinds mijn BA. Toen werd ik beïnvloed door de Diaghilev tentoonstelling en begon een aantal van de fase make-up gezichten en kostuum ideeën te gebruiken in mijn ontwerpen. En tenslotte, Phyllis Galembo’s Maske, dat is een fotoserie van absoluut mooi maskerade en carnaval karakters. In alle eerlijkheid, hoewel het idee van de langwerpige polohals komen over het hoofd kwam van het krijgen van een toile – die ik te klein had gemaakt op de hals – vast op het hoofd van mijn vriend toen ik deed wat toile’s. Ik sneed enkele kijkgaten erin en dat was dat.

◊ Link ◊

Geef een reactie

