◊ Hector Sos ◊

Na het kijken naar zo veel make-up en make-up applicatie deze week, is het een genot om het werk van Hector Sos die een reeks van beelden met de titel ‘ Swatch Book Creator ‘ heeft ontwikkeld te vinden. Deze onverwijld de meer gemaakt aspecten van het ontwerpproces geest en een reactie uitlokken dat de nu alomtegenwoordige beeld van glamour , geseksualiseerde vrouwelijke schoonheid ontkent – beelden van de gezonde en zichtbare lichaam, opgemaakt gezicht , directe en uitnodigende expressie.

Ik kwam onlangs over de term ‘ Design and Emotion ‘ tegen. Het lezen van het essay ‘ Emotion & Design : Aantrekkelijke dingen werken beter ‘ door Don Norman. Ben ik  begonnen met herkauwen over de vraag of ” aantrekkelijke dingen beter werken , ” en zal de ontwerpbenadering die ik neem mij in staat stellen om te begrijpen hoe we gebruik maken van cosmetica tot identiteit versterken. Is dit probleem centered design of ben ik gewoon bezig met het maken van mooie foto’s ?

◊ Link ◊

Geef een reactie

